Az EFOP-3.2.15-VEKOP-17-2017-00001 „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” elnevezésű kiemelt projekt „Tematikus informális és nem formális tanulási alkalmakhoz kapcsolódó tanulási formák módszertani megalapozása” című alprojektje valósult meg iskolánkban a 25. héten. Ennek célja, hogy élményalapú, nyitott nevelési-tanulási környezetben megvalósuló tematikus programok kidolgozásával és támogatásával járuljon hozzá a köznevelés minőségének javításához.
A tábor programjának összeállításában fontos szempont volt az elsős korosztály képességeinek és érdeklődési körének figyelembevétele.
Hétfőn a régi gyerekjátékok nagy sikert arattak. Az iskolánk pedagógiai programja tartalmazza a környezeti nevelés fontosságát, mint örökös ökoiskola fontosnak tartjuk a hulladék mennyiségének csökkentését, ezért ruhaszalvétát batikoltunk, amelynek színeit összeválogatva egyéni alkotások születtek.
Kedden a kézügyességet fejlesztve a természetes anyagokat használva sóliszt gyurmáztunk, majd vendégek érkeztek Pécsről. Nagyon színvonalas előadással szórakoztatta a gyerekeket a fúvószenekar. A délutáni Boglya Zenekar táncházában jó hangulatban és aktívan vettek részt a tanulók.
Szerdán a Mesebolt Bábszínház előadása nyűgözött le bennünket, de a műsor utáni díszletbemutató is felkeltette a gyerekek érdeklődését. Délután grafikus művész segítségével plaketteket készítettak agyagból, ahol igyekeztek a saját képességeikhez mérten a lehető legjobban dolgozni a tanulók. A Boot Camp foglalkozás, a sajátsúlyos edzést is nagyon élvezték a tanulók.
A nagy meleg ellenére nagyon jól sikerült a csütörtöki egész napos kirándulásunk az Őrségben. Igyekeztünk a hely természeti értékeivel, jellegzetes növényeivel, állataival megismertetni az elsősöket, illetve a régmúlt építészet segítségével betekintést nyújtani az akkori kor életkörülményeibe.
Péntek délelőtt nagy siker volt a Kalandváros felkeresése. Délutáni központi programként a mozgáskultúra fejlesztésére irányuló balettóra valósult meg.
A bőséges programkínálat sok élményhez juttatta a gyerekeket Verasztóné Tóth Ildikó és Geider Gabriella tanító nénik segítségével.
___________
Vezető pedagógus neve: Lakatosné Kovács Gyöngyvér
A tábor ideje: 2021. június 28- július 2.
Helyszín: Gothard Jenő Általános Iskola (Szombathely)
Választott téma: Nemzeti és kulturális identitás, hagyományőrzés, anyanyelvápolás
A közösségi alkalom megnevezése: Barangolás a múltban (napközis)
Évfolyam: 2.
Hétfőn a tábor megnyitásával, ismerkedéssel kezdtünk. A gyerekek nagyon lelkesek voltak és szívesen részt vettek az ismerkedéses játékokban. Igyekeztek mindenki nevét megjegyezni a feladatok során. Saját névtáblájukat kreatívan, egyénre szabva készítették el. A nap második felében egy mesét dolgoztunk fel (A brémai muzsikusok), amihez a magyar órán tanult ismeretek is szükségesek voltak. Élvezték a témához kapcsolódó puzzle kirakását, egy-egy szereplő megrajzolását és az egyénileg választott állat megfestését. Igyekeztem minél több eszközt használni a kézműveskedéshez, hogy még színesebbé és érdekesebbé tegyem a programot.
Kedden alig várták, hogy elkezdjük a napot. A régi mesterségek megismerése érdekesség volt számukra, a kvíz feladatait élvezték. Az agyagozás és a kosárfonás nagy kihívás volt számukra, hiszen ezek kitartó és türelemmel járó feladatok, ami a mai gyerekre nem nagyon jellemző. Segítettem nekik a produktumok elkészítésében és tanácsokat adtam a könnyebb megvalósítás érdekében. A napot a manuális tevékenységek után mozgásos népi játékokkal zártuk. Olyan játékokat játszottunk, ami újdonság volt nekik.
Szerdán népi motívumokkal ismerkedtek meg a gyerekek. Ez bevezetője volt a nemezelésnek. Érdekesnek találták a gyapjút. A csapat tagjai nem készítettek korábban semmit gyapjúból. A tulipán egyszerű feladatnak tűnt, de itt is kitartónak és türelmesnek kellett lenni az elkészítésénél. A kézműveskedés után sportos feladatok várták a gyerekeket a tornateremben. Megismerkedhettek a Futsallal. Délután a régi hangszerekről tartottam előadást képek segítségével és videókkal. A nebulók érdeklődve figyelték az előadást, ami a Boglya Zenekar koncertjével zárult. Megismerkedhettek a néptánccal és a zenekar hangszereivel. Énekeltek és táncoltak, nagyon jól érezték magukat. Nem is akarták abbahagyni.
Csütörtökön kirándultunk. Először Kámra mentünk a Jeli Arborétumba, ahol a környezeti nevelés, a növények és állatok megfigyelése volt a cél különböző feladatokon keresztül. Igyekeztem egyszerű és kevés munkával járó feladatokat találni nekik, hogy élvezni tudják a kirándulás minden percét. Délután a Szajki-tavak Kalandparkba mentünk, ahol az állati nyomok keresése mellett, jutott idő a drótkötélpályát is kipróbálni. Bátran és kitartóan végezték el a feladatokat. Az egész napi túra után fáradtan, de lelkesen tértek haza a gyerekek.
Pénteken a Kalandvárosban indítottuk a napot, ahol hét próba várta a tanulókat. Igyekeztem az életkori sajátosságaiknak és érdeklődési körüknek megfelelő feladatokat kitalálni. Jól érezték magukat a játékban. A csoportos munka elősegítette, hogy mindenki odafigyeljen egymásra a cél elérése érdekében. Délután a kirándulás élményeit rajzolták le a tanulók. Nehéz volt számukra a választás, hiszen elmondásuk alapján minden tetszett nekik. Majd játékos feladatokkal érkeztek külső előadók. Utolsó programként a hétzáró programon az egész heti élményeket és tapasztalatokat beszéltük meg és erről egy közös, nagy alkotás is készült.
A napokat mindig a napi program ismertetésével kezdtük és a végén a tapasztalatokkal, véleményekkel és élményekkel zártuk.
Összegzésként, a hét feladatai megvalósultak a kitűzött céloknak megfelelően, a gyerekek jól érezték magukat és új tudással és számtalan élménnyel gazdagodtak.