Az országos kompetenciamérés adatai alapján a legtöbb hozzáadott pedagógiai értéket teremtő magyar iskolák között szerepel a Gothard Jenő Általános Iskola.
2004 óta működik az országos kompetencia-mérés az iskolákban szövegértésből és matematikából, amely nemcsak a gyerekek egyéni teljesítményét méri, hanem összességében is képet ad az iskolában folyó pedagógiai munkáról.
Az Oktatási Hivatal nyilvánosságra hozza azoknak az iskoláknak a névsorát, amelyek két szempont (hátránykiegyenlítés és a tudás fejlesztése) valamelyike alapján az átlagosnál jobb eredményekkel rendelkeznek.
https://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/kompetenciameres/kiemelkedo_teljesitmenyu_iskolak
„Az OKM adatai alapján azonosíthatók az olyan iskolák, amelyek jobb eredményt érnek el, mint az tanulóik korábbi eredményei alapján várható volna, azaz az átlagosnál nagyobb az ott folyó pedagógiai munka fejlesztő hatása.”
A 2018/2019. tanév 8. osztályos matematika kompetencia mérése alapján fejlesztő tevékenységében kiemelkedő 3 szombathelyi iskola között szerepel iskolánk. Fejlesztés - 8. évfolyam, matematika
„Az OKM adatai alapján azonosíthatók azok az intézmények, amelyek pedagógiai munkájukkal eredményesen ellensúlyozzák tanulóik hátrányos helyzetét, ezzel is szolgálva a társadalmi mobilitást.”
A 2018/2019. tanév 6. osztályos matematika kompetencia mérése alapján a hátránykiegyenlítő tevékenységében kiemelkedő 4 szombathelyi iskola között szerepel iskolánk. Hátránykiegyenlítés - 6. évfolyam, matematika